Anion Love Moon

Anion Love Moon
Badan kita adalah amanah Allah yang perlu dijaga sebaiknya.
.....SALAM AIDILFITRI.....

Sunday, August 2, 2009

PERHIMPUNAN MANSUHKAN ISA.

Berita yang begitu mengejutkan saya melihatkan keadaan huru hara akibat perhimpunan yang diadakan. Saya menjangkakan yang perhimpunan ini akan berlaku secara aman, sekadar memberi isyarat kepada mereka yang berkenaan tentang isu ini.

Namun saya tidak pasti sama ada kekacauan ini disebabkan oleh mereka yang berhimpun atau pihak yang sepatutnya mengawal keadaan ketika itu. Saya tidak menyalahkan pihak polis khususnya FRU yang kelihatan begitu gah beraksi untuk menakutkan ahli himpunan namun pada hemat saya, rakyat Malaysia tidak seperti rakyat luar negara. Kalau tidak diacah masakan mereka melatah...

Seharusnya pihak berkuasa yang ada di situ tidak memprovok keadaan dengan memberi arahan untuk bersurai kerana dalam jumlah mereka yang ramai kemungkinan kebanyakan sekadar penonton atau pemerhati, arahan tersebut sudah pasti manambah emosi dalam diri mereka. Sebaiknya pihak tersebut sekadar mengawasi dan memerhati tindakan mereka yang saya yakin tidak berniat jahat.

Kalau dapat dikurangkan salah faham orang ramai terhadap pihak berkuasa terutama polis, bukankah itu lebih baik. Cuba kaji pandangan orang awam tentang tindakan pihak berkuasa terhadap orang ramai dan jangan bertindak mencabar emosi mereka. Saya yang sering berkomunikasi dengan orang kampung banyak mendapat maklum balas berkenaan pihak polis ini. Mereka tidak menyalahkan semua anggota dan mereka tau semua kerana terpaksa. Cuma mereka kesalkan mereka yang berada nun di atas sana seperti tidak memikirkan orang disekelilingnya.


PhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucket

No comments:

Post a Comment